Скочи на садржај

Јелена Антонијевић

Дипломирала глуму на Академији уметности у Новом Саду, одсек Драмски, Група за глуму и режију на српском језику, у класи проф. Боре Драшковића.

Од септембра 1989. стална је чланица Драме Српског народног позоришта где је одиграла низ запажених улога и сарађивала са домаћим и страним редитељима (Дејан Мијач, Егон Савин, Бранко Плеша, Боро Драшковић, Душан Јовановић, Љубиша Ристић, Лазар Стојановић, Златко Свибен, Виталиј Дворцин, Радослав Миленковић, Златан Дорић, Александар Саша Петровић, Сашо Миленковски, Карољ Вичек, Кокан Младеновић, Вида Огњеновић, Горчин Стојановић). Од сезоне 2002/2003. до сада, осим глуме ради као помоћник режије у драми Српског народног позоришта.

Од сезоне 2006/2007. као пројекат Савеза драмских уметника Војводине и Српског народног позоришта води „Позоришне маштарије“ – позоришну радионицу за децу основношколског узраста од 7 до 15 година. Као и радионицу за средњошколце.

Од новембра месеца 2011. оквиру пројекта „Језик струка“, Културно образовног центра, води позоришну радионицу на енглеском језику.

У Отвореном клубу, Фонда за отворено друштво, у Новом Саду ради од 1994. до 2000. године где реализује значајне пројекте радећи са децом и младима:

  • Позоришне Маштарије – позоришна радионица за узраст деце од 12-15 година (1994)
  • „Мргуди“, представа по „Буквару дечијих права“ Љ. Ршумовића, за децу предшколског узраста од 4-6 година, са којима учествује на Змајевим дечијим играма. (1996)
  • „Од злата јабука“, представа по истоименој књизи Васка Попе, за узраст деце од 4-6 година. (1997)
  • „Доколице“, представа на текстове Душка Радовића, за узраст деце од 4-6 година. (1998/1999)
  • Као део пројекта „Таленти“ Фонда за Отворено друштво оснива позоришну трупу „Отворено позориште“ за младе средњошколског узраста са којима реализује низ представа.
  • „Сан летње ноћи“ В. Шекспира, (1998. Камерна сцена, СНП, Нови Сад)
  • „Буђење пролећа“ Ф. Ведекинда (1999. Велика сцена, Позориште младих)
  • „Кумаче“, перформанс поводом прославе педесетогодишњице Декларације о људским правима (Wallingford, Connecticat, USA, 1998)
  • „Прича са западне стране“, перформанс по књизи Харолда Роблеса „Алберт Швајцер“, на музику Бернштајна из истоименог мјузикла, (Ujvideki Szinhaz, Нови Сад, 1999)

У оквиру пројекта „Позориште као покретач промена“, КЦ, СУ УНС-у, и Градског секретаријата за културу у сезони 2001/2002. режира „Буђење пролећа“ Франка Ведекинда, са студентима I и II године глуме Академије уметности у Новом Саду.
Од маја до октобра 2003. радила је као аутор истраживања студије случајева у оквиру пројекта „Где су, шта раде?“ (Образовање у уметности и професионалне шансе уметница у Војводини у периоду од 1991 – 2000), у НВО „Прома“ – Центар за промоцију жене, Нови Сад.
Семинар под називом „Од драме до сцене“ за учитеље и наставнике који желе да се баве позоришном радионицом у школама, радила као тренер, 2010. и 2011. године.

Завршила је низ курсева, семинара и едукација из области примене ненасилне комуникације, креативног решавања конфликата, коришћења драме у васпитању, од којих су најважнији:

  • Lion and Lamb – Performing Arts in the Classroom (Суботица, 1994)
  • Аутори и модели – драма у васпитању (Београд, 1996)
  • Комуниколошки приручник, (Нови Сад, 1996)
  • Предшколски пројекти у Отвореним клубовима (Београд, 1997)
  • Ethics and Community Building, (Wallingford, CT, USA, 1998)
  • „Учионица добре воље“ – група МОСТ (Програми о ненасилном решавању сукоба за школе, Нови Сад, 1998)
  • Конструктивна дебата – вештине компетентног супротстављања, (Нови Сад, 1998)
  • Психолошке технике и улоге у пословним улогама, (Нови Сад, 1999)
  • Какве то везе има са мном – радионица из трансакционе анализе у раду на драми, I ниво, (Нови Сад, 21. и 22. маја 2006)